Michal Drahoš ze Spa.cz: Za spokojenými hosty stojí tvrdá práce
Michal Drahoš je obchodním ředitelem portálů Spa.cz a Hotely.cz. Jeho práce zdaleka není jen o číslech, ale především o lidech – ať už jde o jeho tým, hoteliéry, nebo samotné hosty. V rozhovoru nám prozradí, jak se mu daří propojovat obchodní strategii s péčí o zákazníky, jak sleduje nejnovější trendy v cestování a co ho na jeho práci nejvíce baví.

Zdroj: freepik.com
Co vlastně tvoří náplň práce obchodního ředitele portálu Spa.cz?
Rozdělím svou odpověď na dvě části.
Ta první bude o lidské stránce. Obchodní tým má u nás aktuálně 14 lidí (včetně mě). Právě ti se starají o to, aby na Spa.cz i na našem druhém portálu Hotely.cz měli hosté co rezervovat. A právě těmto lidem se velkou část času věnuji a pomáhám jim se rozvíjet. Díky tomu se můžu spolehnout, že s hotely umí domluvit nabídku, která dává smysl nám, hotelům i hostům.
Druhá část je ta obchodní. Když tým domluví kvalitní nabídku a zajistí, aby na Spa.cz byla zobrazena, tím vše jen začíná. Spolu s oddělením marketingu domlouváme jednotlivé kampaně a propagaci, spolu s oddělením vývoje posouváme dopředu naši platformu a spolu s oddělením zákaznické péče sbíráme zpětnou vazbu od hostů, jestli je nabídka atraktivní. Právě spokojení hosté jsou pro nás prioritou a i tomu celou nabídku přizpůsobujeme.
Můžete trochu přiblížit, jak konkrétně vypadá proces analýzy trhu a konkurence v oblasti wellness pobytů. Jakým způsobem sledujete klíčové trendy?
Data jsou pro nás klíčem, proto je sledujeme opravdu na denní bázi. Díky tisícům rezervací měsíčně vidíme, o jaké pobyty je aktuálně zájem u nás na Spa.cz a můžeme snadno porovnat, jak se trendy mění oproti minulým letům. K tomuto základu vidíme i data z našeho druhého portálu Hotely.cz a samozřejmě sledujeme i nabídky hotelů na konkurenčních portálech. Musím ale také zdůraznit, že trendy si nenecháváme pro sebe. Naopak je komunikujeme partnerům (hoteliérům) a spolu pak připravujeme nabídku, která tyto trendy reflektuje.
Pokud máte možnost sestavovat pobytové balíčky, čím se řídíte? Jak proces od prvotního nápadu až po uvedení na trh probíhá a co Vás na něm nejvíce baví?
O sestavování balíčků se stará část mého týmu. Jsou to profesionálové, kteří myslí o krok napřed a s hotely pružně domlouvají, co doporučují mít připraveno na následující měsíce. Například už v létě domlouvají s hotely pobyty na Vánoce, Silvestra, ale i rok 2026.
Velkou část balíčků nám také dodávají přímo samotné hotely - zvláště ty, které obsahují nějaké procedury a je k nim potřeba na straně hotelu zajistit i personál (masáže, léčebné procedury apod.).
Plánujete na letošní sezónu nějaké překvapení nebo nový typ pobytu, který se osobně těšíte?
Těším se na vyšší počet pobytů, které si hosté budou moci rezervovat online, bez nutnosti čekat na odpověď na poptávku. Letos jsme zapracovali na technickém řešení, které právě toto umožní velké části hotelů. I u hostů vidíme, že právě toto je pro velkou část z nich příjemné vylepšení. A překvapení pro hosty chystáme na podzim. Zatím o tom nemůžu mluvit, ale v listopadu se to určitě dozvíte na stránce Spa.cz.
To je skvělé, novinek a překvapení není nikdy dost. Jak jste již zmínil, v oblasti wellness a lázeňství sledujete aktuální trendy, jak se z Vašeho pohledu promítají do nabídky Spa.cz?
Jedním z posledních trendů jsou wellness pobyty nebo lázeňské pobyty v zahraničí. Zatímco v minulých letech byl zájem hlavně o Slovensko, jako jednu z tradičních lázeňských destinací, vloni a letos raketově narostly počty rezervací pro polské a maďarské hotely.
I u tradičních českých lázeňských regionů se zájem postupně mění. U léčebných a ozdravných pobytů je sice stabilní, v těch samých regionech ale vidíme rostoucí zájem o kratší - a ne tolik obsáhlé - pobyty. Na to samozřejmě reagujeme a hotelům dáváme konkrétní doporučení, jak doplnit nabídku, aby vyšly vstříc oběma skupinám hostů.
A když už jsme u wellness a lázní, jaké jsou Vaše osvědčené postupy pro relaxaci a načerpání energie?
Přiznám se, že jsem akční typ člověka. Ačkoliv to může znít jako paradox, energii si dobíjím hlavně pohybem - ať už při běhu v přírodě nebo v posilovně, kdy si můžu po celém dni vyčistit hlavu s hudbou v uších. Co mě ale láká, je třeba wellness pobyt v Mariánských lázních - a to právě díky kombinaci lázeňské pohody a okolní nádherné přírodě, kam se případně můžu vydat za sportem.
Klíčem k úspěchu tedy není jen precizní práce s daty a sledování trendů, ale především osobní přístup i neustálá komunikace a snaha nabídnout to nejlepší. Jenom tak lze budovat silnou značku a dlouhodobou důvěru klientů. Děkujeme za inspirativní rozhovor, pane Drahoši, a těšíme se na lázeňské a wellness novinky, které plánujete.
Autor: redakce PRORPARODIČE ve spolupráci se Spa.cz